Arvingarna släpper "Änglar och en massa kärlek"

Arvingarna släpper "Änglar och en massa kärlek"

Fyra år sedan sist: den 18 december släpper Arvingarna ”Änglar och en massa kärlek” – ett nyskrivet album, producerat till större delen av Lasse Andersson som tidigare framgångsrikt producerat bland annat Tomas Ledin och Björn Skifs. Idag besöker Arvingarna P3s Musikhjälpen i Göteborg för att bidra till auktionen och spela singeln ”Alla rätt” från nya albumet.

I somras hade Arvingarna en stor radiohit med ”Ta mig tillbaka nu” (skriven och producerad av Figge Boström), som nominerades till Guldklaven för Årets låt. Bland övriga låtar på det nya albumet ”Änglar och en massa kärlek” märks ”Det kan du lita på”  som var bandets signatur när de medverkade som husband i Filip & Fredriks TV-program Breaking News i höstas.

Det är fyra år sedan Arvingarna släppte sitt senaste album :
– Vi är så glada över samarbetet med både Figge och Lasse. Vårt sound har fått en nytändning och albumet levererar precis den slagkraftiga schlagerpop som vi strävat efter, säger Arvingarna.

En vecka innan albumsläppet går "Änglar och en massa kärlek" att förhandslyssna på via Spotify>>

Lyssna på medley från "Änglar och en massa kärlek" här (http://youtu.be/0g24Bt5LHcc):

Arvingarna startade 1989 utanför Göteborg och består av Lasse ”Lasseman” Larsson (klaviatur, sång), Tommy Carlsson (trummor, sång), Kim Carlsson (gitarr, sång) och Casper Janebrink (bas, sång). Bandnamnet kommer från det musikaliska arv de har från deras pappor som spelat i Flamingokvintetten och Streaplers.

1991 fick bandet sin första låt, ”Jennie”, på Svensktoppen följt av en Grammis för debutalbumet ”Coola killar” 1992. Två år senare följde det stora genombrottet när de med full pott vann den svenska finalen av Melodifestivalen 1993 med låten ”Eloise” och sedan kom sjua i Eurovisionfinalen. Albumet ”Eloise” som släpptes samma år sålde i över 100 000 exemplar.

Arvingarna har haft över 15 låtar på Svensktoppen, deltagit i Melodifestivalen fyra gånger, släppt över 15 album och genomfört fullspäckade turnéer i Sverige genom alla år.

Förhandsboka "Änglar och en massa kärlek" och få ett signerat ex innan jul:
CDON: http://bit.ly/IiL2k2
Bengans: http://bit.ly/1jNqz2n