B.Baby släpper första singeln 'VAR ÄR DU' från kommande EP:n

B.Baby släpper första singeln 'VAR ÄR DU' från kommande EP:n

B.Baby har trots sin ringa ålder och endast tre år i rampljuset toppat de svenska hitlistorna. Det var debuten ”Ballin” (2020) ft. ADAAM som satte honom på musikkartan. Idag är han tillbaka med låten ”VAR ÄR DU”, som är samplad av Alan Walkers megahit ”Faded”.

B.Baby säger: ””VAR ÄR DU” handlar om en vän som tagit fel val i livet som ledde till graven. Låten kom till genom att jag fick höra ett skönt melodiskt drillbeat av producenten Oscar Chase som jag sen bad lägga till melodin av ”Faded” på beatet. Jag kände bara hur perfekt skulle bli och sen lät jag bara mina känslor tala över beatet.”

LYSSNA HÄR!

Med hjälp av sin musik och text vill B.Baby kunna sprida ett positivt budskap till andra ungdomar och även vara en bra förebild. Det första smakprovet fick vi höra i den omtalade låten ”Talk About It” (2021) där han uppmuntrar de unga till att våga prata om sina känslor och det som tynger en.

”VAR ÄR DU” är ute idag och är en av fem låtar ur EP:n som släpps senare i höst.

FÖLJ B.BABY: Instagram I TikTok I Youtube I Spotify