Foto: Viktor Skarbäck - DOPEST Production

B.Baby släpper låten "Growth" med UK-rapparen Nino Uptown

B.Baby har gjort sig ett namn på den svenska musikscenen med sin unika melodiska drillmusik och inspirerande budskap. Den 23 februari fortsätter han att expandera sitt musikaliska uttryck och är redo att släppa sin senaste singel "Growth" tillsammans med UK-rapparen Nino Uptown. "Growth" berör ämnet att aldrig ge upp och båda rapparna levererar sina känslor och berättelser genom sång och rap.

”Jag och Nino Uptown har pratat länge om att göra musik tillsammans så det känns kul att äntligen få släppa ”Growth” tillsammans. Vi spelade in en grym video i London som vi hoppas på att folk kommer gilla.”, säger B.Baby.

Nino Uptown tillägger: ”Det var helt organiskt hur vi kom i kontakt med varandra, vi båda gillade varandras musik på sociala medier, så vi började dela låtar med varandra. Det fanns några idéer som skapades, men när jag la ner refrängen för "Growth" visste jag att det kunde bli en stor låt. Han gillade den och körde på med sin vers.”.

Idag släpptes den officiella musikvideon för "Growth" på den internationella musiksajten GRM Dailys Youtubekanal. Musikvideon är regisserad av Viktor Skarbäck (C.Gambino, Asme, a36 m.fl) och är en DOPEST produktion.

Se videon här!

För B.Baby avslutades 2023 med stark närvaro på svenska topplistan och även med en finsk succé. B.Baby gjorde en remix av sin låtsuccé "Hjärta" tillsammans med finska rapparen Sexmane, vilket ledde till att låten hamnade på topp 10 i Finland i julas. Detta visar på B.Babys förmåga att samarbeta över gränser och att hans musik har ett universiellt sound som når över nationsgränserna.

”Jag samarbetar inte så mycket, men när jag gör det är det på riktigt. Varje låt jag släpper är som ett kapitel i mitt liv, "Growth" handlar om var jag har varit och vart jag är på väg. Det handlar om att omfamna resan, bristerna och allt, och aldrig ge upp att bli en bättre version av mig själv.”, säger Nino Uptown.

Lyssna på "Growth" här!

B.Baby: