Brillianta hitmakerskan Sia släpper singeln ”Chandelier”

Brillianta hitmakerskan Sia släpper singeln ”Chandelier”

Den platinasäljande och hyllade låtskriverskan Sia släpper singeln ”Chandelier”. Detta är första smakprovet från Sias kommande album som släpps framåt sommaren på RCA/Sony Music. Singeln ”Chandelier” är skriven av Sia och Jesse Shatkin och är producerad av Greg Kurstin tillsammans med Shatkin. ”Chandelier” finns ute  finns hos alla digitala återförsäljare nu.

Namnet Sia må vara obekant för den breda massan, men hennes låtskrivarskatt imponerar. Sia är nämligen låtskriverskan bakom några av de största hitlåtarna de senaste åren. Under 2013 skrev Sia musik åt popvärldens allra största. Sia är kvinnan bakom Rihannas ”Diamonds”, Katy Perrys ”Double Rainbow”, Britney Spears ”Perfume”, Beyoncés ”Pretty Hurts” och hon har även samarbetat med Celine Dion, Diplo, The Weeknd, Kylie Minouge, Angel Haze och Brook Candy som släpper album på RCA/Sony Music inom kort.

Förutom att skriva brillianta pophits så har Sia också medverkat med sång på David Guettas ”Titanium”, Eminems ”Beautiful Pain” och Flo Ridas ”Wild Ones”. Allra senast släppte hon singeln ”Elastic Heart” från soundtracket till Hunger Games. Låten är skriven av Sia tillsammans med The Weeknd och Diplo.

Sias senaste album ”We Are Born” släpptes för 3 år sedan. I en mäktig Billboardartikel från hösten 2013 beskrivs Sia som "This Artist is Responsible for over 12 Million Track Sales, Has new Single on ‘The Hunger Games Soundtrack’ and Doesn’t Want to Be Famous”. Läs artikeln här.

Nu är det dock dags för låtskriverskan med guldpenna att ta plats!

Lyssna in Sias ”Chandelier” nedan:

www.facebook.com/SiaMusic
www.youtube.com/user/siavideos