Bring Me The Horizon släpper sjätte fullängdaren 'amo' idag

Bring Me The Horizon släpper sjätte fullängdaren 'amo' idag

Multiplatinasäljande och Grammy-nominerade Bring Me The Horizon släpper idag deras sjätte studioalbum ‘amo’ via RCA.

Inspelad i Los Angeles där Oli Sykes och Jordan Fish har haft hand om produktionen står amo för ett stort steg i en ny riktning för Bring Me The Horizon. Det är ett av deras mest uppfriskande och genreöverskridande album hittills. De tre singlar som redan släppts, MANTRA, wonderful life (feat. Dani Filth), och medicine, har redan ackumulerat 100 miljoner streams och tre platser på BBC Radio 1:s spellistor. Nya singeln mother tongue premiärspelades på Zane Lowe's Beats World Record i tisdags.

2019 ser ut att bli ett lika fantastiskt år för Bring Me The Horizon som 2018, då de sålde över 100 000 biljetter till deras Europaturné, spelade för första gången någonsin på brittiska TV-programmet Sunday Brunch och fick en Grammy-nominering för MANTRA, deras första singel från amo. I år kommer de bland annat att sätta ihop sin egen dag på All Points East festival den 31:e maj samt besöka SverigeLollapalooza 28-29 juni på Gärdet i Stockholm. Nu har de precis satt igång en massiv USA-turné och bevisar än en gång att de är ett av de mest spännande och framgångsrika moderna rockbanden från Storbritannien.

amo Tracklisting

1. i apologise if you feel something
2. MANTRA
3. nihilist blues feat. Grimes
4. in the dark
5. wonderful life feat. Dani Filth
6. ouch
7. medicine
8. sugar honey ice & tea
9. why you gotta kick me when i’m down?
10. fresh bruises
11. mother tongue