BRIT Award-vinnande Tom Walker släpper debutalbumet ‘What A Time To Be Alive’ idag

Albumet som släpps fredagen den 1 mars 2019 innehåller redan släppta spåren ‘Angels’‘Just You and I’ och ’Leave A Light On’, där den sistnämnda låten numera är guldcertifierad i Sverige samt platinacertifierad i 10 olika länder globalt. Plattan innehåller även ’NowYou’re Gone’, som gästas av ingen mindre än Sveriges egna popqueen Zara Larsson.

Lyssna på What A Time To Be Alive av Tom Walker här

Multiinstrumentalisten Tom Walker är född i Skottland och uppvuxen i Manchester, och är sedan år 2017 signad till Sonys Relentless Records i UK. Genom att blanda hiphop-beats, elektroniska samplingar och traditionellt låtskrivande är Tom Walker ett givet namn på de stora scenerna. Han har med miljontals streams, flera hits och ett unikt uttryck gång på gång visat att han är bland det bästa som framtiden har att bjuda på just nu från UK. Walker har band annat lovordats av både MTV och BBC, för att inte tala om vinsten som British Breakthrough Artist vid 2019 års upplaga av BRIT AwardsWhat a time to be alive för Tom Walker, indeed.

Tom Walker Online

Spotify