Brittiska stjärnskottet Foxes släpper debutalbum den 9 maj

Brittiska stjärnskottet Foxes släpper debutalbum den 9 maj

En av de mest omtalade nykomlingarna just nu är 24-åriga brittiska Louisa Rose Allen, mer känd som Foxes. Hon vann tidigare i år en Grammy för Best Dance Recording med låten ”Clarity” tillsammans med superproducenten Zedd (Anton Zaslavski). Zedd är geniet som signat Miriam Bryant i USA och som tidigare jobbat med Justin Bieber, Lady Gaga och vår svenska stolthet Max Martin. Trots att Zedd samarbetat med stora världsartister så är det tillsammans med den färgsprakande nykomlingen Foxes som han vann sin första Grammy Award.

Foxes följer nu upp Grammyvinsten med debutalbumet ”Glorious” som släpps den 9 maj. Förutom ”Clarity” har popstjärnan slagit igenom med låten ”Youth” som toppade Billboards Club-lista samt dundrat in på topplistorna med singeln ”Let Go For Tonight” som direkt blev #7 på den brittiska topplistan.

Glorious” är ett album fyllt av intelligenta poplåtar med djupa texter. En kombination som Foxes själv beskriver som: “I always write melancholy songs but I like happy-sad. Songs that make you feel like everything's shit at the beginning and then everything's great by the end. It's that hope. I'm a big fan of that sort of thing and I think I live my life a bit like that”.

Foxes som just nu befinner sig på turné har en sommar fullspäckad med festivaler som Glastonbury och gig på The Scala i London. Hon har bl.a. blivit vald som iTunes New Artist 2014 där iTunes väljer ut några av de mest intressanta nya artisterna och även på bloggar som Idolator och Popjustice så skrivs det frekvent om den nya popstjärnan Foxes. Inte minst har hennes videor för "Holding Onto Heaven" och ”Let Go For Tonight” uppmärksammats för att de är fulla av energi, dans och färg. Videon för "Let Go For Tonight" har på kort tid setts mer än 8 miljoner gånger på YouTube och visar att Foxes är här för att stanna.

Se videon till "Let Go For Tonight"

Se videon till “Holding Onto Heaven

Mer Foxes: