Bruce Springsteen släpper samlingsbox

Bruce Springsteen släpper samlingsbox

Den 17:e november släpper Columbia Records/Legacy Recordings “Bruce Springsteen: The Album Collection Vol.1 1973-1984”. En samlingsbox innehållande Bruce Springsteens sju första album utgivna på Columbia Records mellan åren 1973 till 1984. Boxen släpps både som vinyl och CD-utgåva. Alla albumen är nyligen remastrade av Bruce tillsammans med erkända ljudteknikerna Bob Ludwig och Toby Scott. Fem av albumen är för första gången remastrade för CD och alla albumen är för första gången remastrade för vinyl. Boxen innehåller även unik 60-sidig bok med foton och annan memorabilia.

Innehåller albumen:
Greetings From Asbury Park, N.J. (1973)* The Wild, The Innocent and The E Street Shuffle (1973)* Born To Run (1975) Darkness On The Edge Of Town (1978) The River (1980)* Nebraska (1982)* Born In The U.S.A. (1984)*

* för första gången remastrad på CD

www.brucespringsteen.net
www.facebook.com/brucespringsteen