Christian Nanou debuterar med singeln ’Håll om mig’

Christian Nanou debuterar med singeln ’Håll om mig’

21-åriga Christian Nanou är artist, låtskrivare och producent och gör r&b-influerad pop på svenska. Idag debuterar han med singeln Håll om mig, skriven och producerad av Christian själv. Låten kom till en kväll i höstas i Christians studio där han började med ett gitarriff och en timme senare var låttexten klar.

LYSSNA: https://christiannanou.lnk.to/HallOmMig

Christian Nanou är född och uppvuxen i Lund där han från tidig ålder introducerades till musik av sin pappa och storasyster, med en mix av västafrikansk musik och r&b. I tonåren började Christian producera och skriva egen musik på engelska och skapade därefter artistkollektivet Fugitive Familia tillsammans med några vänner, med syftet att föra samman lokala rappare, artister och producenter i Malmöområdet. 2022 flyttade Christiantill Stockholm för att satsa fullt ut på musiken. Där träffade han artisten och låtskrivaren Jaqe och det var då Christian bestämde sig för att börja skriva musik på svenska.

Håll om mig blir det första vi får höra från Christian Nanou och mer musik planeras att släppas under våren.

Följ Christian Nanou: TikTok Instagram