Columbia Records släpper ”12-12-12” med musik från välgörenhetskonserten på Madison Square Garden

För att hjälpa till med återuppbyggnaden efter orkanen Sandys förödelse hålls i morgon, den 12-12-12 en välgörenhetskonsert på Madison Square Garden. På konserten medverkar bland annat storheter som Dave Grohl, Alicia Keys, Bruce Springsteen & The E Street Band, Roger Waters, The Rolling Stones och Paul McCartney.

Som en del av arbetet att samla in pengar till de drabbade av orkanen Sandy släpps albumet ”12-12-12” som kommer att innehålla 24 liveinspelningar från konserten. ”12-12-12” finns tillgänglig för förhandsbokning via iTunes och kommer att släppas fysiskt snarast möjligt efter konserten. Alla intäkter från albumförsäljningen går till The Robin Hood Relief Fund som arbetar med ekonomiskt stöd för utsatta familjer samt återuppbyggnad av de regioner som drabbats hårdast av Sandys framfart.

Konserten på Madison Square Garden kommer att vara tillgänglig för över två miljarder människor världen över via TV, radio och online-streaming. Konserten äger rum i morgon klockan 19:30 lokal tid i New York.

Läs mer om konserten och albumet ”12-12-12” via www.121212concert.org