Danska Kashmir aktuella med nytt album och Sverigespelning

Danska Kashmir aktuella med nytt album och Sverigespelning

Det danska indierockgruppen Kashmir släppte i slutet på mars sitt sjunde fullängdsalbum "E.A.R” och den 4 maj gör bandet en efterlängtad spelning på Debaser Slussen i Stockholm.

Kashmir som blivit legender i hemlandet bildades 1991 på Kastanievejens Efterskole i Köpenhamn. Gruppen släppte 1994 sitt debutalbum ”Travelogue” som lanserade genrebeteckningen Groovecore. Kashmirs andra album ”Cruzential” gav Kashmir 6 Grammys vid Danmarks grammygala år 2000 och år 2005 släppte bandet albumet ”No Balance Palace” där rocklegenderna David Bowie och Lou Reed medverkar.

Sedan debuten har bandet släppt sex fullängdsalbum och nu är Kashmir aktuella med sjunde albumet "E.A.R". Singeln "Seraphina" är ett ljuvt men sorgligt verk om att säga farväl till någon man älskar och försöka minnas de fina stunderna.

Nedan får du följa med bakom kulisserna och se The Making of "E.A.R." som är en video gjord av den grafiska designern Nicolai Bejder: https://vimeo.com/62246296

Kashmir består av Kasper Eistrup, Mads Tunebjerg, Asger Techau och Henrik Lindstrand.

För mer info om Kashmir: http://www.kashmir.nu/