Danska stjärnan Mads Langer släpper singeln ”3 AM”

Danska stjärnan Mads Langer släpper singeln ”3 AM”

Dansken Mads Langer, som sedan 2010 är signad av Sony i Sverige, är en av Danmarks absolut största artister. I hemlandet är han en väletablerad sångare, låtskrivare, gitarrist och pianist med utsålda turnéer, priser som Danish Music Awards, platinasäljande album och singlar. 2013 var hans låt ”Elephant” den mest spelade på dansk radio.

Idag släpper Mads låten ”3 AM”, första singeln från det nya albumet som kommer under 2016. ”3 AM” är inspelad i England i samarbete med Jamie Hartman, som har arbetat med bland andra Kygo, Joss Stone, James Bay och Christina Aguilera.

Mads kommenterar nya singeln såhär,

På många sätt har de senaste tre, fyra åren varit en berg- och dalbana med många fantastiska erfarenheter, där mina pojkdrömmar har uppfyllts. ”3 AM” beskriver känslan att köra genom ett äventyr under natten – på väg bort från livets bekymmer med hög hastighet, hög volym och någon man är kär i som sitter på passagerarsätet.

Mads har även gjort succé utanför Danmark med listframgångar i Italien, Tyskland, och Holland.  2012 var Mads med i "Toppen af Poppen", Danmarks motsvarighet till ”Så mycket bättre”. Hans tolkning av Sanne Salomonsens ”Overgir mir langsomt” (som Mads skrev till henne från början) blev nyligen framröstad i Danmark som det bästa framträdandet i programmets historia.

Lyssna på ”3 AM” här: http://open.spotify.com/track/1snVyRJXiRTKo4NV7EFlvm

Följ Mads Langer: