​Debuterande NAIIVI släpper singeln ”I’m Leaving” idag.

​Debuterande NAIIVI släpper singeln ”I’m Leaving” idag.

NAIIVI är en svensk låtskrivare och artist. Hennes första singel ”I’m Leaving” fokuserar på den jagande känslan av att vilja rymma. En verklighetsflykt från oss själva och livet. Tillsammans med producenten Mats Björke (ex- Mando Diao) har de skapat en låt som speglar hur människor alltid lämnar något för att sedan återvända och lämna igen - utan att veta varför.

Det var sommaren 2015 som Razzias Martina Ledinsky hittade något osedvanligt intressant i Razzias inkorg.

22-åriga NAIIVI, som förutom att skriva musik även ägnar sin tid åt att studera sociologi och statsvetenskap på Universitetet.
Hon började spela cello som barn men ville inte skolas klassiskt - för strikt och trist - utan drogs mer och mer åt den alternativa musikscenen och bytte ut cellon mot gitarren. Så en sommardag för dryga året sedan var hon klar med en egen demo som hon skickade iväg till det där skivbolagets infoadress.

”När jag hittade Naiivis demo i vår inkorg, visste jag direkt att detta var något vi var tvungna att bita tag i. Naiivi passar så otroligt bra in i Razzias roster (Säkert!, Thåström, Weeping Willows, Ossler, mfl), hennes röst är melankolisk, mörk och vacker och hon och Mats Björke har verkligen klätt Naiivi i höstens och vinterns fantastiska färger och fått fram en ljudbild som skevar på ett underbart varmt sätt.” Säger A&R Martina Ledinsky.

Under våren 2017 har Naiivi kreerat musik enligt hennes egna, redan i karriärens begynnelse, tydliga markörer; det dova, mörkret och passionen - alltid i stadigt grepp.

Du hör NAIIVIs ”I’m Leavin” här

Insta: @thenaiivi