Demand The Impossible! - By Jenny Wilson

Demand The Impossible! - By Jenny Wilson

"Be realistic, demand the impossible!" sprayades av radikala ungdomar rätt över en husvägg i Paris under studentrevolten 1968. Jag älskar det vackra och bråkiga i det uttrycket. Det säger allt - vad annat kan man göra när man är en medborgare i ett samhälle som är fucked up? Gå ut och begär det omöjliga!

För mig har de senaste årens upplopp och revolter varit synonyma med vad som har utspelat sig i min egen kropp. Jag fick bröstcancer för några år sedan. Min kropp blev ett samhälle i kaos, och jag som medborgare i det samhället behövde göra uppror och slåss. Jag var tvungen att begära det omöjliga! Med livshunger och exalterad ilska i mig, producerade och skrev jag den här skivan. Det är en hyllning till upploppen, till överlevnaden, till kampen.

DEMAND THE IMPOSSIBLE! är en kokande soppa med en sparka-ner-staketen-känsla. Här hör man gatans profet, tiggaren, alla tiders lidanden. Det är drypande, rytmiskt, utan fartgränser.
Och jag har aldrig gjort en bättre skiva, aldrig skrivit poesi med en skarpare penna förr. Jag hade inget val.

Me, the pauper
Need no paper
No authors
I proclaim!
I'm the poet!
The opposer!
The magician!
The politician!
Good ideas come out in limited edition
So listen
This is a testimony (from University of my Soul)

Jenny Wilson, Stockholm August 2013

Columbia/Sony Music presenterar stolt nytt album med Jenny Wilson. Demand The Impossible! släpps 30 oktober.

Videon till låten Autobiography har premiär på Way Out West fredagen den 9 augusti kl 17-18, i filmtältet The Bedouin Theatre i Slottskogen.

www.facebook.com/jennywilsonpage
www.jennywilson.net/