Foto: Peder Bergstrand

Diskopunk - Feeling - Andra singeln från kommande albumet Filthy Boogie

Diskopunk - Feeling

- Feeling är en svävande, trevande tanke om att släppa sargen. Drömsk, stor men sen rakt in i kaklet i refrängen med fantastisk sång från Siri Lallerstedt.

Idag släpps ”Feeling” som är Diskopunks andra singel och uppföljaren till "I´m Lost" från det kommande albumet ”Filthy Boogie” som släpps senare i vår.

Lyssna här: Feeling

Titta här: Trailer - Parodi på kända amerikanska TV psykologen Dr Phil i form av Dr Bill

Diskopunk har etablerat sig som ett av landets absolut bästa liveband vilket dom befäste med två bejublade konserter nu innan jul i Malmö respektive Stockholm! I samband med detta så släppte även bandet första singeln ”I´m Lost” som nämndes innan. Andra singeln ”Feeling” låter alltså inte vänta på sig utan släpps redan idag den 21:a januari.

Håll till godo!

Under två år har fem-mannabandet gjort ett gediget jobb med låtarna som i stort sett är inspelade helt live för att fånga deras mäktiga, övertända livekänsla även i studioversionerna av låtarna. Det hörs att skivan är skriven under pandemin. Reflekterande texter om konspirationsteorier, vad folk gör på sociala medier, samtiden och människor. Soundet är snäppet rockigare och punkigare. Bandet har vågat utforska nya marker, dock fortfarande mycket Diskopunk över låtarna. Detta är det bästa de gjort. Albumet Filthy Boogie släpps mars-april 2022 och innan dess släpps en drös singlar och fler livedatum väntar.

Diskopunk debuterade 2016 och har sedan dess spridit sin övertända liveakt och arsenal av dansanta hits på svenska indiescenen och runtom Europa. De beskriver sig själva som ”ett dekigt ABBA som blandar friskt mellan dans, post-punk, pop & rock’n’roll för att landa i ett landskap mellan underground och yttre rymden”. Full on boogie beskriver live-akten bäst. Vintern 2019 släppte de sin senaste singel ”Scooter Gang” och avslutade en Sverigeturné samt en Europaturné som förband till Friska Viljor. Tidigare har de bl.a. även varit förband till Mando Diao samt haft headlinespelning på en amfiteater i Amman, Jordanien som sågs och hyllades av Oasis producenten David Scott.

Följ gärna Diskopunk på:

SPOTIFY