Dokumentärfilm om Bruce Springsteen – fans uppmanas att skicka in filmklipp om hur Bruce Springsteen påverkat deras liv

Ridley Scott Associates, Black Dog Films och Scott Free är teamet bakom den kommande dokumentärfilmen “SPRINGSTEEN & I” som uppmanar fans världen över att spela in filmklipp om vad Bruce Springsteen betyder för dem. Alla klipp bör vara högst 5 minuter långa och laddas upp via: www.springsteenandi.com innan 23.00 den 6 december.

Inspirerad av Scott Free’s prisbelönta ”LIFE IN A DAY” letar nu producenterna efter Bruce Springsteens fans mest personliga hälsningar med reflektioner kring hur Bruce Springsteen och hans musik påverkat deras liv.

“SPRINGSTEEN & I” är regisserad av Baillie Walsh och en inbjudan till människor över hela världen att dela med sig av sina historier för att hylla en av vår generations största artister, Bruce Springsteen.

“We encourage you to be part of this unique cinematic experience by either submitting a clip or getting in touch with us via email or phone,” säger filmens producent Svana Gisla. “We are searching for a wide variety of creative interpretations, captured in the most visually exciting way you can think of, whether you've been a hardcore Tramp since '73 or have heard one of his songs for the first time today! If you have a parent, a sibling, a neighbor or a colleague who has an interesting tale, we want to know about them. If you can't use a camera or are not sure how to capture your story then get in touch and we will link you up with someone who can!”

• Filmklipp kommer att kunna laddas upp fram till 23.00 svensk tid, torsdag den 6 december 2012.
  • Alla klipp laddas upp via: www.springsteenandi.com
  • Filmklippen som skickas in bör vara högst 5 minuter långa.