Dylan Moran - Tillbaka till Sverige

Dylan Moran - Tillbaka till Sverige

Mårten Andersson
Stockholm 27 januari 2010

Dylan Moran är en av världens största och mest inflytelserika komiker och har vunnit mängder av internationella humorpriser. Superstjärnan Eddie Izzard har kallat Dylan Moran ”roligast i hela världen” och irländaren har även gjort stor succé utanför världens scener med TV-serien ”Black books”, som i Sverige visats på SVT.

Nu är Moran aktuell med showen ”What it is” – detta är hans tredje soloshow som gjort succé världen över. Senast Dylan Moran besökte Sverige var i fjol då hans två förställningar, även då producerade av RAW, sålde ut såväl Göta Lejon som Konserthuset i Göteborg.

Den 7 april besöker Dylan Moran Sverige och resten av Skandinavien igen.  De sex föreställningarna ”What it is”  är mycket exklusiva då det är de enda föreställningar Dylan Moran gör i världen under 2010!

Missa inte chansen att se någon av dessa unika föreställningar med mannen som kallats ”The Oscar Wilde of comedy”.

Turnéschema:

7 april, Helsingfors, Peacock Theatre
8 april, Oslo,  Folketeatret
11 april, Malmö, Malmö Konserthus
12 april, Göteborg, Konserthuset
13 april, Stockholm, Göta Lejon

Biljetter släpps torsdagen den 28 januari.

Ord om föreställningen ”What it is”:

**** “As he hurtles towards middle age his curmudgeonly schtick is sharper, more focused and more resonant than ever. At 37 going on 73, the shambling Irishman could be entering his golden age”  Bruce Dessau - Evening Standard

***** “Not to be missed”
Ben Wardle - The London Paper

**** “Moran hasn’t got any happier and long may it last”
Sharon Lougher – Metro

“A masterclass in standup… We should be grateful to be allowed to watch him at work”
Tom Chivers – Telegraph.co.uk

“He always has an eye to the bigger picture… Moran's pleasant patter is not without an acid bite”  Julian Hall - The Independent

Dylan Moran makes you laugh so hard you have to put your head between your knees and gasp for air". The Observer

Petra Åkesson

PR-ansvarig 070-7520588