Eclipse släpper debutalbum producerat av Anders Bagge

Eclipse släpper debutalbum producerat av Anders Bagge

Den skandinaviska trion Eclipse som gjort succé i Norge släpper nu sitt självbetitlade debutalbum ”Eclipse” i Sverige.

Eclipse består av tre välmeriterade sångare, norrmännen Angelo Rasmus Høgset, Johan Christer Novsjø och svenska John Martin Bengtsson. Musikaliskt gör de tillsammans storslagen, cinematisk pop med klassiska influenser.

På debutalbumet har Eclipse samarbetat med några av Sveriges bästa låtskrivare och producenter som ligger bakom stora internationella framgångar. En av dessa är Anders Bagge som tillsammans med sina medproducenter Johan Kronlund och Christos Gontevas har skapat Eclipse första album.

Även den internationella hitmakaren Jörgen Elofsson och Stefan Örn, vinnare av Eurovision Song Contest 2011 har skrivit låtar på albumet ”Eclipse”.

I samband med albumreleasen ger sig Eclipse ut på turné i Sverige för att medverka på Julgalan 2012 tillsammans med artister som Peter Jöback, Loreen, Danny, Erik Segerstedt med flera.

Eclipse finns under Sverigeturnén tillgängliga för intervjuer, för mer information kontakta: janina.sibbel-becker@sonymusic.com

Eclipse är:

John Martin Bengtsson - Baritone/Tenor
Började sin karriär med att spela rollen som Josef i den första svenska produktionen av Andrew Lloyd Webbers Joseph och the Amazing Technicolor Dreamcoat. Sedan dess har han medverkat i musikaler som HAIR, La Cage aux Folles, West Side Story och Copacabana. John Martin har spelat studentledaren Enjolras i Les Miserables på Det Ny Teater i Köpenhamn och spelade därefter även Fieyro i musikalen Wicked på samma teater. Vi har även sett John Martin på konserter över hela Sverige och i flertalet TV- och radioprogram. John Martin har också lånat ut sin röst till flera av Disneys figurer.

Angelo Rasmus Høgset - Baritone/Countertenor
Redan vid elva års ålder spelade Angelo Rasmus roller i föreställningar som Les Miserables och Merlin. Han har sedan dess medverkat i flera operor, oratorier, musikaler och konserter både i Norge och utomlands. Denna inspelning fick en Grammy samma år. Angelo Rasmus har varit solist i TV-och radioprogram och har turnerat Europa, USA och Japan. Han fick sin utbildning vid Royal Academy of Music i London, under ledning av Charles Brett och Paul Esswood.

Johan Christer Novsjø -Tenor
Han har sjungit ledande roller i de norska versionerna av över 30 musikaler och operor, såsom Les Miserables, West Side Story och The Fairy Queen. Han har medverkat som solist i TV, radio-program samt vid konserter i Brasilien, USA, Italien, Tyskland, Wales, England, Sverige, Danmark, Spanien, Nederländerna och Baltikum. Johan Christer studerade vid The Arts Educational Schools och The Royal College of Music i London, under ledning av den berömda tenoren Neil Mackie.

För mer information om gruppen: