Elias Hurtig släpper nostalgiska singeln ”Sofia” från kommande debut-EP 'Solo'

Elias Hurtig släpper nostalgiska singeln ”Sofia” från kommande debut-EP 'Solo'

Elias Hurtig släpper idag nya singeln ”Sofia” från sin debut-EP Solo (release: 2 oktober). "Sofia" är en speciell låt för Elias med stort nostalgiskt värde. Han berättar:

”Sofia” är en låt jag har velat göra jättelänge. Samplingen ifrån ”Sofijah - Du var så mkt” är som ett anthem för åren precis innan jag blev tonåring. Det var en speciell tid och många av mina starkaste musikminnen kommer av någon anledning därifrån. Jag minns hur vi brukade sitta inne på Playahead och lyssna på den här låten och typ längta efter att bli tonåringar haha. Eftersom låten är så nostalgisk för mig och troligtvis för väldigt många andra i min ålder ville vi göra en 2020 version av den. För mig så kommer låten alltid vara en Sofijah låt, därför heter den ”Sofia”.

LYSSNA: https://EliasHurtig.lnk.to/Sofia

Elias Hurtig började rappa i tonåren och har sedan dess synts i olika musiksammanhang. Under 2019 släppte han singlarna ”Är du dum”, ”SINATRA” och ”Välkommen hem”. Han har sedan dess spenderat mycket tid i studion och släppte innan sommaren singeln ”22” – den första från kommande debut-EP:n.

FÖLJ ELIAS: Instagram