Elias Hurtig släpper sin debut-EP "Solo" med två nya låtar

Elias Hurtig släpper sin debut-EP "Solo" med två nya låtar

Elias Hurtig släpper idag sin debut-EP Solo som innehåller två helt nya låtar; ”Faller” och ”Kommer aldrig glömma dig”. Alla låtar är skrivna av Elias samt producerade av Lukas Piironen, Axel Liljefors Jansson (Hov1) och Elias Sjöblom. Vera Carlblom (Vera Hotsauce) har även varit med och skrivit ”Välkommen hem”.

LYSSNA: EliasHurtig.lnk.to/Solo

Elias Hurtig
är en 22-årig musikalisk talang, artist och låtskrivare född och uppvuxen i Nacka utanför Stockholm. Elias musikintresse tog fart redan i tidig ålder när han tillsammans med några vänner började rappa över hiphopinstrumentaler i högstadiet. Han har sedan dess synts i olika musiksammanhang men det var i april 2019 han tog steget ut som soloartist. Han har sedan dess släppt en rad singlar och spenderat mycket tid i studion för att arbeta fram sitt sound och skriva på kommande musik.

För två veckor sedan släppte Elias singeln ”Sofia” där han gett nytt liv åt en nostalgisk sampling (”Sofijah – Du var så mkt”) som för honom var ett betydelsefullt anthem för åren precis innan tonåren.

Låtlista Solo
1. Faller