Ella Henderson etta på albumlistan i England med ”Chapter One”

Ella Henderson etta på albumlistan i England med ”Chapter One”

Succén fortsätter för ljuva brittiska Ella Henderson – hennes debutalbum ”Chapter One” gick direkt in som ETTA på brittiska albumlistan i hård konkurrens med bland annat Jessie J, U2 och Jessie Ware.

Ella har själv skapat och skrivit albumet ”Chapter One” tillsammans med några av musikvärldens största – Ryan Tedder, Salaam Remi, Babyface och Al Shux. Att få bli en del av musikindustrin och att få chans att samarbeta och skapa musik med sina idoler och förebilder är en dröm som nu blivit sann för Ella.

“To be a part of the music industry as a whole is something I'm learning to embrace, just seeing my name up there with other artists I admire and look up to is so surreal in itself, being Number 1 with my very first album is where a dream has met reality- it's a moment in time I will never forget.”

Singel två från ”Chapter One” är mäktiga ”Glow”. Tidigare i veckan hyllade ingen mindre än Pharrell ”Glow” på Twitter där han skriver att det är en ”masterfully written song”.

Ella Henderson har haft ett fantastiskt 2014 med debutsingeln ”Ghost”, framgångsrika promotionresor världen över och succén med debutalbumet ”Chapter One”.

Ella har redan hunnit gästa Sverige tre gånger sedan juni månad och hon har gjort mängder av pressintervjuer, träffat lyckliga fans och gästat TV4:s Sommarkrysset. Platinasäljande singeln "Ghost" har varit en av de mest spelade låtarna i svensk radio de senaste månaderna och hennes röst och personlighet är älskad av såväl media som fans.

www.ellahenderson.co.uk
www.twitter.com/ellahenderson