Elliphant släpper andra singeln ”Trench” från kommande albumet ”Troll”

Elliphant släpper andra singeln ”Trench” från kommande albumet ”Troll”

I september släppte Elliphant singeln THERAPY tillsammans med musikvideo, som blev rosad av Fredrik Strage i Nyhetsmorgon och utvald till veckans bästa låt i DN, Nöjesguiden och Gaffa. Låten släpptes tillsammans med musikvideo och hyllades av fans runt hela världen. Idag släpps andra singeln Trench, från kommande albumet Troll som har release tidig vår 2024. Låten är skriven av Elliphant, producerat av Johan Wedel och mixat av Richard Silver.

LYSSNA: https://Elliphant.lnk.to/Trench

”’Trench’ handlar om att känna sig utsatt och fördömd ute i samhället. Det allmänna rummet har jag alltid upplevt som väldigt tillrättalagt och på gränsen till falskt och min reaktion till det har inte sällan varit att känna mig intryckt i ett hörn och min energi rinner över och jag blir arg och upprörd fast jag egentligen bara är rädd. Den här känslan av att inte passa in har ja alltid haft och det utanförskapet har ofta varit inspirationen när ja skriver text. Jag trodde att bli mamma skulle göra den här känslan mindre närvarande men icke det utan tvärtom. Jag upplever en väldig utsatthet i det moderna moderskapet där en kvinna inte bara ska va värdens bästa mamma utan även hålla upp hem och karriär och på något sätt även vara samma person som innan. Man gömmer sig. Man börjar isolera sig och lever ut sin warier sperit undangömd hemma när ungarna e på dagis." Elliphant

Artisten och låtskrivaren Elliphant debuterade 2012 med singeln Tekkno Scene som blev hennes stora genombrott som resulterade i en rad olika internationella artistsamarbeten med bl.a. Diplo, Doja Cat, Skrillex, Major Lazer, David Guetta mfl,. Med fyra album i ryggen har hon gjort flertal stora turnéer runtom i Europa, USA och Sydamerika samt spelat på internationella festivaler som Glastonbury, Reading, Coachella och Roskilde. Hennes musik har även varit med i ett flertal filmer och serier som ‘Spider-Man: Into The Spider-Verse’, ‘Pretty Little Liars’, ‘Grey’s Anatomy’, ‘Billions’, ‘Shrinking’ och ‘Hotel Transylvania 4’.

FÖLJ ELLIPHANT: Spotify YouTube Instagram TikTok