Foto: Sanna Lindqvist

Elov & Beny sparkar igång våren: ”Första biran”, biljakt och ”Gasen i botten-turné”

Framgångsrika EPA-veteranerna Elov & Beny – med över 200 miljoner streams i sin katalog – bjuder på nya låten ”Första biran” på fredag. Duon delar även med sig av spännande nyheter om sin kommande sommarturné ”Gasen i botten” och att de arrangerar en biljakt för fansen.

Jag minns när jag var 15 år och pappa sa till mig; passa dig för alkohol det kan lätt skita sig, men om du nu ska dricka nått av humle malt och jäst - drick då bara en för det är då man mår som bäst. Det har vi skojat friskt om genom åren. Det är grunden till låten, men också att den första är så god. Därför ville vi också göra en hyllningslåt till den första ölen”, säger Elov.

Elov & Beny om biljakten:

”Vi ger också bort en graffittimålad bil, som man ska hitta på okänd plats i Sverige. På våra kanaler ger vi ut ledtrådar var bilen finns placerad. Häng på!”

”GASEN I BOTTEN” kommer bli en rökig upplevelse där Elov & Beny med band kör ett fartfyllt set. Det kommer vara däck, gnistor, rök och visuellt material med i showen. "Vi har aldrig haft en sån här fet produktion förut och det ska bli kul att få visa upp den runt om i landet."

”Första biran” är skriven av Mattias Elovsson, Oscar Kilenius och Markus Sundvall. Låten släpps på fredag via Sony Music.

Mer om Elov & Beny:

Elov & Benys energiska låtar är mer regel än undantag på fester, i EPA-traktorer och raggarbilar runtom Sverige. Duon debuterade dessutom i Melodifestivalen 2023 med låten ”Raggen går” och kom hela vägen till semifinalen i Örnsköldsvik. Duon har genom åren levererat hits som har sålt guld och platina samt fått fina placeringar på topplistorna. Grammisnominerade ”Bubbel på balkongen” är senaste succén med över 50 miljoner streams. Mattias ”Elov” Elovsson och Oscar ”Beny” Kilenius är stora veteraner inom EPA-dunk och släppte sin första singel 2008, som direkt hamnade på 18:e plats på topplistan.

Malin Wiklund

PR Konsult 076 140 37 17