Foto: Noah Agemo

Emilia Pantic överraskar med TikTok-covern “För evigt (I Wouldn’t Mind)"

För en månad sedan postade Emilia Pantic ett TikTok-klipp där hon tolkade amerikanska duon He Is We’s enorma hit I Wouln’t Mind. Klippet blev en succé med närmare en halv miljon visningar och hundratals kommentarer från fans som skrek efter en hel version. Efter stor uppmuntran från fansen, valde Emilia att gå in i studion för att göra klart låten och resultatet blev “För evigt (I Wouldn’t Mind)” som släpps idag, tillsammans med nyligen utgivna singeln Nej tack.

Lyssna: https://emiliapantic.lnk.to/ForEvigt

”Jag snubblade på ’I Wouldn’t Mind’ precis som många andra gjorde det här året på TikTok och blev genast kär i låten och dess känsla. Jag är otroligt glad över att få chansen och förtroendet från de ursprungliga låtskrivarna att släppa min version och sätta mina egna ord på låten. ’För evigt’ blir min första cover men även den första kärlekslåten jag släpper någonsin. Det är på tiden att jag visar alla mina lager och låter den mjuka och kärleksfullare sidan av mig få träda fram.” – Emilia Pantic.

Emilia Pantic, en av Sveriges mest lovande popartister, har sedan hennes debut tagit sina fans med storm, genom sina ofiltrerade texter och karismatiska personlighet. För en vecka sedan släpptes singeln Nej tack, som var hennes första släpp för 2024.

FÖLJ EMILIA PANTIC: TikTok I Instagram I Spotify