Danska Emmelie de Forest – storfavorit i Eurovision och #1 på svenska iTunes

Danska Emmelie de Forest – storfavorit i Eurovision och #1 på svenska iTunes

Storfavoriten Emmelie de Forest vann i januari danska Grand Prix med låten ”Only Teardrops” och gjorde igår kväll ett storslaget framträdande som tog henne vidare från deltävlingen, som sågs av 1,5 miljoner svenskar, till finalen i Eurovision Song Contest. Den 20-åriga sångerskan har blivit en sensation som spridit sig som en löpeld i Europa och låten ”Only Teardrops” blev snabbt en hit i Danmark.

Nu är Emmelie de Forest redo för Europa, och Europa är definitivt redo för henne. Här i Sverige gick ”Only Teardrops” direkt in som #1 på iTunes idag och Emmelie är storfavorit inför lördagens Eurovisionfinal i Malmö.

Emmelie förbereder sig och beskriver dagarna inför Eurovisionfinalen:

“I’m so excited! I’m spending my time getting into shape and trying to get a good night’s sleep every single night. And other than that, I simply practice, practice, practice. I try not to listen to all the songs I will be competing against – I’m afraid it will make me nervous.”

Emmelie som bor i Köpenhamn har släkt och starka rötter i Sverige och ser fram emot att delta i Eurovision på svensk mark.

“Much of my family still lives there, and I think of Sweden as my second home. Who knows if it might lend me a small home turf advantage?”, säger Emmelie de Forest.

Här ser du Emmelies framträdande med låten ”Only Teardrops”:

Spotify: Emmelie de Forest – Only Teardrops
iTunes: http://bit.ly/12uBI21