Engelska stjärnan Olly Murs till Sverige i sommar

Engelska stjärnan Olly Murs till Sverige i sommar

Nu står det klart att en av Englands största manliga soloartister gästar Sverige två gånger under augusti månad. Olly Murs kom tvåa i Storbritanniens X Factor 2009 där han bl a sjöng duett med Robbie Williams och har sedan dess släppt två framgångsrika album. Aktuella singeln ”Heart Skips A Beat” är en hit i stora delar Europa och i augusti kommer Olly Murs till Sverige för första gången för att möta sin publik.

Olly Murs framgångssaga startade i X Factor - sedan dess har Olly arbetat målmedvetet med sin musik, sitt artisteri och sin roll som programledare i Xtra Factor, det populära eftersnacksprogrammet till X Factor. I England är Olly Murs en av de allra största manliga artisterna och till hans arenaturné tidigt i våras såldes över 150 000 biljetter. Turnén hade 15 utsålda konserter inklusive två O2 Arena-spelningar i London och konsert på Wembley Arena.

Singeln ”Heart Skips A Beat” har legat etta på singellistan i England, Tyskland och Schweiz – och även radiomässigt har singeln haft stora framgångar ibland annat Polen, Österrike, Schweiz, Frankrike och Tyskland. ”Heart Skips A Beat” nominerades även till en Brit Award 2012 för ”Best British Single”.

I skrivande stund reser Olly Murs med som förband på One Directions stora turné i USA där han uppträder för utsålda arenor, möter nya fans och besöker radiostationer.

Olly Murs kommer till Sverige två gånger i sommar för att möta sin svenska publik:

9 augusti – RIX FM Festival, Kalmar
11 augusti – Sommarkrysset, Gröna Lund (TV4)
24 augusti – RIX FM Festival, Linköping

www.facebook.com/ollymurs