​G-Eazy firar albumreleasen av ”When It’s Dark Out” med Sverigebesök

​G-Eazy firar albumreleasen av ”When It’s Dark Out” med Sverigebesök

I samband med albumreleasen av ”When It’s Dark Out” som släpps den 4 december kommer den amerikanske rapparen G-Eazy till Sverige den 26 november för att göra en exklusiv spelning i Stockholm. G-Eazy är just nu aktuell med singeln ”Me, Myself & I” feat. Bebe Rexha som är producerad av Michael Keenan. G-Eazy vars riktiga namn är Gerald Earl Gillum har tillsammans med parhästen Christoph Anderson samt Boi-1da, Southside, DJ Spinz, Kane Beatz och Remo producerat det nya albumet.

When It’s Dark Out” är uppföljaren till albumet “These Things Happen” som gick rakt in på förstaplatsen på Billboard R&B/Hip-Hop-listan och albumlistan Top Rap. ”These Things Happen” säkrade även en tredjeplats på den prestigefulla topplistan Billboard 200. Det hyllade debutalbumet gästades av artister som E-40, A$AP Ferg, Jay Ant, Blackbear och innehöll framgångsrika låtar som “Far Alone”, “Let’s Get Lost”, “I Mean It”, ”Tumblr Girls” och “Lotta That”. ”These Things Happen” fick två miljoner streams på Spotify i USA under releaseveckan och blev därmed ett av de starkaste debutalbumen i USA under 2014.

G-Eazys musik och liveframträdanden har hyllats av bland annat Billboard, MTV, Interview Magazine, Pitchfork, VIBE, The Source, Rolling Stone Magazine och The New York Times. Efter
40 000 sålda biljetter under en utsåld världsturné och framträdanden på festivaler så som Roskilde, Wireless och Lollapalooza är vi extra stolta och glada att G-Eazy kommer till Stockholm för en exklusiv spelning samt för att möta svensk media för första gången.

"When It's Dark Out" - Albumtrailer

“Me , Myself & I” – Video