Glasvegas släpper nytt album och gör tre efterlängtade Sverigespelningar

Glasvegas släpper nytt album och gör tre efterlängtade Sverigespelningar

Glasvegas släpper sitt tredje studioalbum “Later…When The TV Turns To Static” den 2 september och kommer till Sverige i november för spelningar i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Det nya albumet släpps världen över genom ett samarbete mellan bandets egna bolag Go Wow Records och BMG Chrysalis. Det 45-minuter långa albumet innehåller singlarna ”I’d Rather Be Dead (Than Be With You)” och ”If”. ”Later…When The TV Turns To Static” handlar om allt ifrån trasiga relationer till ”the mad energy” i världen och är ett nytt kapitel för Glasvegas där de återvänt till rötterna.

“When you think about night time and the TV's static, I never think about anybody who's got company,” säger James Allan, låtskrivare, poet, frontman och gitarrist i Glasvegas. James fortsätter sin beskrivning av albumet och titeln med att säga: “because if they've got company the TV wouldn't be at static, somebody would change it. So there's something that isn't quite right. Something that's not parallel, symmetrical, that's out of balance, basically. There's a lot of those sentiments running through this record. Thoughts and realisations I've had in the last year and a half, centered around the emotions of maybe something being quite helpless. Quite isolated. Being on your own. Something broken. The static TV is a wee picture I imagine and all these songs are that situation in some way, one way or another.”

Skotska Glasvegas har gjort stor succé i Sverige med tidigare utsålda spelningar och en förstaplats på den svenska albumlistan med det senaste albumet EUPHORIC /// HEARTBREAK \\\.

Glasvegas består av de tre originalmedlemmarna James och Rab Allan och Paul Donaghue tillsammans med svenska tillskottet Jonna Löfgren på trummor.

Ett smakprov av det kommande albumet får du här:

Låtlista - Later...When The TV Turns To Static
1. Later...When The TV Turns To Static
2. Youngblood
3. Choices
4. All I Want Is My Baby
5. Secret Truth
6. I’d Rather Be Dead (Than Be With You)
7. Magazine
8. If