Glittrig disko, tung bas och oortodox punk - Diskopunks släpper EP och minidokumentär

Idag släpper Diskopunk en självbetitlad femspårs EP och en minst sagt energisprängd mini-dokumentär, som visar varför Diskopunk klassas som ett av Sveriges vassaste liveband.

Lyssna: https://Diskopunk.lnk.to/EP

Diskopunk har hyllats både här hemma i Sverige och internationellt för sin unika, dansvänliga mix av glittrig disko, blytung basgång och oortodox punk. Med både en flippad Mando Diao-turné och galna gig i London, Jordanien, Hultsfred, Stockholm och Malmö i bagaget fokuserade Diskopunk på att spela in nytt under våren och sommaren som gick. Idag släpps resultatet, i form av en självbetitlad femspårs EP.

Här finns både "Soaked" och "Lilla Pojke", låtar vi fått som singelspår under hösten och som båda två hyllats, inte minst i England. Till London bär det också av för ett gig den 8 februari, på Hoxton Square Bar & Kitchen och fler ryktas vara på gång.

En liten hint om Diskopunks storhet på livescenen får man i minidokumentären "Diskopunk - Amplified Or Not", premiärvisad av Nöjesguiden. Den självlysande och charmigt självsäkre frontmannen, sångaren Antonio America och det tajta bandet, skapar ett skönt, svettigt hav av människor, där det att svårt att se någon som kan stå still.

Se dokumentären: https://youtu.be/Y86GdqookXE

"Vi är och har alltid varit ett renodlat liveband, det är där skjutsen sitter! Vi är otroligt jävla peppade på att få släppa ut våra nya dängor och komma ut och spela tills fingrarna trillar av.", avslutar Antonio America.

Internationellt om Diskopunk:
"...'Lilla Pojke' is a blast of high octane disco fuzz."(The 405)

"...a punk energy, a certain rawness that makes it irresistible. "(Clash Magazine)

"....the polished disco esthetics meets the dark and dirty underground leaving you in the void between two worlds, or simply with the best of both of them."(musicexistence.com)

"While the keys scream discotheque and dancing, there’s an element to their craft that’s unorthodox and punk in a playful way." (Move To Trash, UK)

"... you can hear that Diskopunk draw on so many different elements of music, which makes ‘Lilla Pojke’ a thoroughly enjoyable and diverse track that’s sure to give you an instant pick-me-up."(The Most Radicalist)

"Diskopunk’s “Lilla Pojke” Is Disco On Underground Steroids.
It’s hella groovy where the five injects you with an ambiguous dose of loneliness, bliss, and hope." (Aupium)

Följ Diskopunk: InstagramFacebookYoutube