​GRAMMY-vinnaren Meghan Trainor släpper nya singeln ”NO”

​GRAMMY-vinnaren Meghan Trainor släpper nya singeln ”NO”

Nu är det klart att GRAMMY-vinnande multiplatinastjärnan Meghan Trainor släpper nya albumet Thank You den 13 maj. Ett första smakprov finns redan nu, singeln ”NO” har precis haft världspremiär!

Med “NO” visar Meghan Trainor upp en ny artistisk sida då hon i låten väljer att flirta med 90-tals hiphop bounce kombinerat med kaxig refräng. Meghan har teamat ihop med producenten Ricky Reed (Jason Derulo, Pitbull, Twenty One Pilots) som även är medproducent av albumet.

För några veckor sedan tog Meghan hem priset för ”Best New Artist” GRAMMY Awards, en värdig sammanfattning av det gångna året. Med låten ”All About That Bass” toppade den då 21-åriga singer songwritern och producenten Billboardlistan i åtta veckor och sålde 9xPlatina i USA och 4xPlatina i Sverige. I Sverige har uppföljarsinglarna ”Lips Are Movin” sålt Platina, ”Dear Future Husband” sålt Platina, “Like I’m Gonna Lose You” featuring John Legend sålt Guld. Även debutalbumet Title har sålt Platina i Sverige. Meghan har över två miljarder visningar på Youtube.

Meghan Trainor föddes i Massachusetts och växte upp på Nantucket island där hon som tonåring skrev låtar inspirerad av faderns skivsamling (från Frank Sinatra till Ray Charles och James Brown, jazz, doo-wop och R&B). Som 13-åring producerade hon sina egna låtar och när hon fyllde 18 fick hon ett förlagskontrakt och skrev till bland annat Rascal Flatts och Hunter Hayes. Meghan skrev tillsammans med producenten och låtskrivaren Kevin Kadish (Miley Cyrus, Jason Mraz) låten "All About That Bass" på 40 minuter. I februari 2014 stod Meghan med sin ukulele och framförde låten till legendariske Epic Records chairman och VDn Antonio ”L.A.” Reid som signade henne på studs. Låten är en av pophistoriens mest säljande singlar.

Meghan Trainors album Thank You släpps 13 maj.

www.meghan-trainor.com
www.facebook.com/meghantrainorsongs