Gunnar släpper EP via BABA recordings!

Gunnar släpper EP via BABA recordings!

Gunnar Muvemba Lidström plockade upp gitarren redan i dom yngre tonåren och började inte lång därefter gästa olika bluesband i Stockholm.

En bluesman i hjärtat, men Gunnar har genom åren varit en del av allt från Reggae, Hip-Hop och Afrobeat konstellationer, till att spela svensk pop och rock med Oskar Linnros, Salem Al Fakir, Moneybrother med flera.

"För vissa få utvalda är musik något lika naturligt som att andas. Dom har inte den inrepeterade duktigheten som vi ser i musiktävlingar på TV och hör i snyggt producerade låtar i reklamradio.
Musik strålar ur dessa människor, outspädd, rå och själfylld på ett sätt man omöjligt kan stå oberörd inför. Innan BABA ens var en tanke så visste jag (och merparten av musikerna och artisterna i Sverige) att Gunnar är en av DOM människorna. Vi är oerhört glada och stolta att få vara del av hans debut." - Patrik “Sleepy” Elofsson

På sin debut EP ”Saturday Mix” tar Gunnar för första gången steget fram till micken med eget material, en egen originell blandning av Blues och Raw Soul med inslag av beats som han kallar för Gangster Soul.

Gunnars EP “Saturday Mix” släpps digitalt nästa fredag den 28 september via BABA recordings / Sony Music

Här är ett klipp på när Gunnar kör låten She Belongs (acoustic Skarpnäck version) hemma i vardagsrummet!

Gunnar på sociala:
Twitter: @GunnarOfficial