Harry Styles nya album "Harry's House"

Harry Styles släpper singeln och musikvideon ”As It Was” idag

Idag är det stor världspremiär för Harry Styles nya singel och musikvideo ”As It Was”.

Nya singeln är första smakprovet från kommande albumet ”Harry’s House” som släpps den 20 maj via Columbia Records. Musikvideon till ”As It Was” filmades i London för en månad sedan och är regisserad av den ukrainska Grammybelönade regissören Tanu Muino.

“Directing a Harry Styles video was a bucket list dream come true for me as he’s my favorite performer,” says Tanu. “Shooting him was bittersweet as it was one of the happiest days of my life, but on the second day of the shoot, my country Ukraine was invaded so you can imagine the insane emotions we had while shooting. Me and my team from Ukraine poured so much love into this video and you can see it on screen. It will be a music video I will never forget and now I can happily retire.” See full team credits below.

“Harry’s House” är det tredje studioalbumet från Harry Styles och hans första release sedan 2019 då han släppte sitt andra album ”Fine Line”. Nya albumet har 13 spår och är inspelat runt om i UK, Los Angeles och Tokyo under 2020 och 2021. Albumet är skrivet av Harry tillsammans med Kid Harpoon, Tyler Johnson och Mitch Rowland som han har samarbetat med under en lång tid. Alla olika fysiska format av "Harry's House" hittar du via Harry Styles hemsida.

Den 15 och 22 april är Harry Styles huvudakt på Coachella Festival och där kommer Harry bland annat uppträda med ”As It Was” för första gången. Därefter tar han sin turné ’Love On Tour’ tillbaka ut på vägarna och han gästar stora arenor världen över i sommar, med start 11 juni i Glasgow. Till Sverige och Stockholm kommer Harry Styles den 29 juni då han gästar Tele2 Arena för en mycket efterlängtad konsert.

Besök Harry Styles:

Credits “As It Was” musikvideo:
Director: Tanu Muino
Creative Director: Molly Hawkins
Producer: Bryan Younce, Frank Borin, Ivanna Borin, Fred Bonham Carter, Alexa Haywood
Line Producer: Andrew Rawson
Production Company: UnderWonder Content
Service Production Company: Just Fred
Choreographer: Yoann Bourgeois
Director of Photography: Nikita Kuzmenko
Production Designer: Spencer Graves
Editor: Carlos Font Clos