​High15 släpper nya singeln “Back To Me” och ser fram emot en fullspäckad sommar.

Tjejerna i High15 är högproduktiva och nu är det dags att släppa ytterligare en singel. Låten ”Back To Me” är en skön och fartfylld sommarlåt, skriven av High15 själva tillsammans med Alex Shield (Linnea Henriksson, Molly Sandén) och Mike Fatkin. ”Vi vill uppmana att man ska våga stå på sig i en relation, oavsett vilken typ av relation det är, för det är oftast efter en lång tid som man upptäcker bristerna i den, säger tjejerna när de ska beskriva vad låten handlar om. Dessutom måste man komma ihåg att man klarar sig bra själv och man behöver inte vara beroende av någon annan för att vara lycklig, avslutar de bestämt”

Även fast sommarlovet inte ens har börjat så har High15 redan en fullspäckad sommar. Förutom ett flertal gig, så kommer de att spendera mycket tid i Stockholm tillsammans. Eftersom tjejerna bor på olika ställen i landet (Alva Lindgren – Sundsvall, Amie Parfitt – Malmö och Tiana Salmon i Stockholm) förutom Lleucu Yong som bor i Finland, så är det viktigt att ta vara på den lediga tid som finns.
”Vi har redan bokat upp mesta delen av sommaren med olika aktiviteter som t ex att skriva musik, träning och dans, säger deras manager Annamia Fast som är grundaren till Stage Academy och var den som satte ihop gruppen från start. Det är otroligt betydelsefullt att de får spendera en längre tid tillsammans för att kunna hinna vara kreativa ihop och finslipa detaljer, sånt som är svårt att hinna med annars, avslutar hon".

Singeln ”Back To Me” släpps idag fredagen den 24 maj.

Här kan man se High15 (fler gig kommer):
2/6 HALMSTAD (HALMSTAD ÄVENTYRSLAND)
6/6 NÄÄS SLOTT FLODA
15/6 STALLARHOLMEN (COME TOGETHER Festival)
16/6 HELSINGBORG (BARNENS DAG)
16/7 SUNDSVALL (SUNDSVALL BJUDER)
23/7 FILIPSTAD
3/8 NORRTÄLJE (HAMNKALASET)