Hitmakaren John de Sohn släpper debutalbum

Hitmakaren John de Sohn släpper debutalbum

Den 7 november släpper hitmakaren John de Sohn debutalbumet ”Far From Home”. Albumet sammanfattar ett framgångsrikt år för John de Sohn, med Allsång på Skansen, en specialskriven låt för Världens Barn-galan i SVT samt miljontals streamingar på Spotify.

Med en uppenbar känsla för hits och låtar som får dansgolv att lyfta har John de Sohn skapat ett album som det är svårt att sitta still till. Kristin Amparo och Andreas Moe har bidragit med sånginsatser på tidigare singlar. På ”Far From Home” har Linnéa Henriksson gästat på ”Sally” och nya stjärnskottet Noely Gray på senaste singeln”Creedence”, som släpptes fredag 31 oktober.

”Far From Home” är ett nytt kapitel för mig som artist. Musiken är en blandning av pop och house och har en stor variation av sound genom hela skivan, säger John de Sohn.

Under veckan fram till releasedagen släpper John de Sohn en låt per dag exklusivt på Spotify, och hittills har ”Born Free Born Wild”, ”Runaway Dream” och ”Far from Home” släppts från albumet.

Låtlista:

1.  Wild Roses

2.  You Only Love Me

3.  Born Free Born Wild

4.  Creedence

5.  Runaway Dream

6.  Far from Home

7.  Always

8.  Heart of a Lion

9.  Sally

10.  Dreaming With Open Eyes

11.  Children of the World