Högaktuella rave-popfenomenet Yaeger släpper singeln “Lupins In Blue” –  efter samarbete med världsstjärnorna

Högaktuella rave-popfenomenet Yaeger släpper singeln “Lupins In Blue” – efter samarbete med världsstjärnorna

Just nu bubblar det i svensk media om rave-popfenomenet Yaeger, som är högaktuell i samarbetet med världsstjärnorna Icona Pop och låten “Shit We Do For Love”. Nu på fredag är hon tillbaka med singeln “Lupins in Blue” – det andra smakprovet från EP:n som kommer till hösten. Hon står även redo att inta Lollapaloozas scen i sommar tillsammans med Icona Pop.

Yaeger om “Lupins In Blue”:

Lupinen växer överallt där min mormor bor i Småland, jag har nog någon nostalgisk koppling till dom. Men jag har precis lärt mig att det är en invasiv art, så feel free to cut them bitches down! I den här låten är dom väl en metafor för plåster på såren, man gör fel och fel igen och man lär sig och man lär sig. Min generation är så rädd för commitment , och så redo att lämna på plats. All heder till singellivet, men att utforska en person kan vara typ det bästa som finns ibland. /Yaeger

"Lupins In Blue" är skriven av Hanna Jäger (Yaeger) och Sebastian Furrer samt producerad av Sebastian Furrer och Federico Pinna.

Mer om Yaeger:

Yaeger (Hanna Jäger) är en artist och låtskrivare från Skarpö i Stockholms skärgård, som har ägnat alla sina 24 år till att skriva musik och skapa sitt eget sound. Under hösten 2022 släppte hon den uppmärksammade singeln “Water Pistol”, som fick fina hyllningar i media och gick varm på svensk radio. Hon har redan flera imponerande internationella samarbeten i ryggen (bland annat med Hayden James, Oscar Scheller samt Casper the Ghost).

Malin Wiklund

PR Konsult 076 140 37 17