HON blottar sina känslor på debut-EPn 'När allt rinner över' som släpps idag

HON blottar sina känslor på debut-EPn 'När allt rinner över' som släpps idag

Popsensationen HON släpper idag sin debut-EP När allt rinner över inkl. två helt nya spår; fokussingeln & midsommarnattsdrömmen ”Varannan vatten” samt vackra & utlämnande låten ”Mitt bästa”.

För bara ett år sedan släppte HON sin första singel ”Rör mig som du” och tog i det ögonblicket sikte mot toppen. Med otaliga timmar i studion och ett stadigt releaseflöde har hon hunnit släppa åtta singlar och har idag 14 miljoner spelningar på Spotify. Peppiga singlarna ”Bättre nu”, ”Mår så jävla bra” och ”Hatar att vara kär” står i kontrast till hjärtskärande och innerliga ”20 minuter” och ”Kär i oss” feat. Alex Järvi. Men en sak är gemensamt för all HON’s musik. Den berör känslor som svämmar över. Och det är just det som är temat på debut-EPn När allt rinner över.

LYSSNA HÄR: https://HON.lnk.to/NarAlltRinnerOver

När allt får rinna över för mig så Hatar jag att vara kär. Det är så fantastiskt och fruktansvärt läskigt på samma gång. Jag glömmer bort att dricka Varannan vatten, dansar på bord och förlorar mig i känslan av att bara leva för dagen. Jag faller tillbaka i samma dåliga relation men gör slut och lär mig att alltid sätta mig själv först. Jag blir kär igen, men inget är förevigt. Blommor vissnar om man inte vattnar och jag vet inte om vi kommer växa eller gå. Men jag lovar mig själv att aldrig stänga av. Att i alla situationer och val oavsett alltid tillåta mig själv att känna. För När allt rinner över så vet jag att jag alltid gör Mitt bästa. – HON.

Tracklist
”Varannan vatten”
”Mitt bästa”
”Faller vi tillbaka”
”Systra mi (feat. Myra Granberg)”
”Hatar att vara kär”

Mikaela Mohlin, personen bakom HON, började sin karriär med att skriva musik på engelska åt sig själv och andra artister. Allt handlade om att hitta det perfekta. Koka ihop låtar som att de var recept och någonstans i all press tappade hon glädjen. Efter ett plötsligt uppvaknande till följd av att en närstående gick bort blev det så tydligt hur viktigt det är att göra sådant man tycker är kul och mår bra av. Det var då artisten HON föddes.

FÖLJ HON: Spotify I Instagram I TikTok I Youtube

Under 2021 har HON och Beckmans designern Sandra Saeidi haft ett nära stylingsamarbete. Kreationen HON bär på omslag & pressbilder har tidigare även bl.a. smyckat Italienska Vogue.