Humlan Djojj fortsätter sitt musikaliska segertåg  och firar idag 100 miljoner streams

Humlan Djojj fortsätter sitt musikaliska segertåg och firar idag 100 miljoner streams

Den så älskade sagofiguren Humlan Djojj fortsätter sitt musikaliska segertåg – hitlåten ”Djurens vaggvisa” har nu nått fantastiska 100 miljoner streams enbart på Spotify. För att fira detta så släpps idag också en video där Josefine Götestam och Adam Portnoff framför en underbar akustisk version av låten.

SE VIDEON HÄR

Med en Grammis-nominering, över 250 miljoner streams på Spotify och en förstaplats på Sverigetopplistans årslista för 2023 är Humlan Djojj idag en självklar del av många barns vardag. Karaktären bjuder på sagor och musik för hela familjen kring teman som vänskap, natur och fantasifulla äventyr.

Staffan Götestam
är och har länge varit en viktig barnkulturpersonlighet med succéer som sagolekhuset Junibacken, barnkulturhuset Funnys Äventyr i Malmö, ett stort antal teaterdramatiseringar och produktioner av Astrid Lindgrens böcker och bokserierna Funnys Äventyr samt topplisteaktuella Humlan Djojj. Han har tillsammans med Josefine Götestam byggt upp ett ljudboksuniversum med dramatiserade berättelser för barn med över 300 miljoner lyssningar. Josefine har som barn också varit verksam i teatervärlden och har medverkat i musikaler och pjäser samt även senare som röstskådespelerska och kompositör. Staffan skriver och läser in berättelserna och Josefine står för ljud- och musikproduktionen samt ligger bland annat bakom Humlan Djojjs populära visor, som hon skriver och producerar tillsammans med låtskrivaren och producenten Adam Portnoff.

Våren 2023 tilldelades Josefine och Adam STIMs utmärkelse +100 som listar de snabbast växande låtskrivarna i Sverige, läs merHÄR

Johanna Boström Stone

Clap Your Hands AB 070-64085 04