Ida-Lova släpper hoppfulla singeln “Halvfullt sprucket glas” på fredag

Ida-Lova släpper hoppfulla singeln “Halvfullt sprucket glas” på fredag

Popsensationen Ida-Lova har haft en raketstart på sin musikkarriär. Redan som 13-åring sjöng hon på Svenska Hjältar-galan och förra året debuterade hon i Melodifestivalen. Nu har hon nått över 13 miljoner streams i sin katalog och gått guld med Mellolåten “Låt hela stan se på”. På fredag är hon tillbaka med singeln “Halvfullt sprucket glas” — en påminnelse om att ha hoppet med sig när man behöver det som mest.

Följ Ida-Lova på TikTok och smyglyssna på låten här.

“Halvfullt sprucket glas” är skriven av Ida-Lova Lind, Axel Wintzell, John Haage och Nils Norberg samt producerad av Axel Wintzell.

Ida-Lova om låten:

“Halvfullt sprucket glas” är en låt som handlar om det fina och det fula i livet, det trasiga och vackra. Det halvfullt spruckna glaset symboliserar att det alltid kommer att finnas sprickor, men att det ofta handlar om ens egen syn på glaset, antingen som halvtomt eller halvfullt. Jag tror att man under dessa mörka tider behöver en hoppfull låt i lurarna för att få känna lite extra trygghet och glädje. Det är åtminstone vad jag behöver.

Mer om Ida-Lova:
Ida-Lova har sedan 2017 hunnit etablera sig som ett lovande stjärnskott på svenska pophimlen. Under 2022 släppte hon EP:n “Hallå världen kan du stanna?” och i juni 2023 släpptes senaste singeln “Tunnelbanan (Vi tar det en annan dag). Ida-Lova gjorde även sin stora debut i Melodifestivalen under 2023 med balladen “Låt hela stan se på”, som nådde över en miljon streams på bara några veckor. Dessutom stod hon i somras som förband till ingen mindre än Linnea Henriksson på Hasselbacken och nu väntar en egen spelning på Scala Källare i Stockholm.

Malin Wiklund

PR Konsult 076 140 37 17