Il Divo släpper det nya albumet “A Musical Affair”

Il Divo släpper det nya albumet “A Musical Affair”

Den 6 november släpper Il Divo sitt sjätte studioalbum ”A Musical Affair” som är en sammanställning av låtar inspirerade av Broadwayshower som bland andra Phantom of the Opera, The Lion King och West Side Story för att nämna några. På ”A Musical Affair” gör Il Divo duetter med
Barbara Streisand, Nicole Scherzinger, Kristin Chenoweth, Heather Headley samt Michael Ball.

Det är tio år sedan Il Divo bildades av Simon Cowell i England och slog igenom med kombinationen av opera och pop. Att blanda genrerna var banbrytande och Il Divo blev snabbt en succékvartett som under deras 10 år långa karriär sålt mer än 26 miljoner album världen över, haft 50 albumettor och tilldelats 160 guld- och platinaskivor i över 33 länder.

I samband med albumsläppet gör Il Divo Broadwayföreställningar på The Marquis Theater i New York med start den 7 november.

Il Divo består av barytonen Carlos Marin, popartisten Sebastian Izambard samt tenorerna Urs Buhler och David Miller.

www.ildivo.com