Foto: Andy Prhat

ISON släpper debut-EP:n ”Tronen”!

Idag den 26 mars släpper ISON sitt första egna soloprojekt – Tronen. En EP som innehåller 6 spår med gästartister som Leslie Tay, Simeon och Timbuktu.

Lyssna härhttps://ISON.lnk.to/Tronen

Efter att Ison & Fille släppte hyllade albumet Vackra liv, var ISON inställd på en lång paus från musiken med noll planer på att ens besöka en musikstudio. Allt ändrades när producenten Miki Asante i höstas övertalade ISON att han hade ett perfekt track till honom och att i alla fall pröva att ta en studiosession, kemin infann sig och resultatet blev EP:n – Tronen.

Tronen släpps den idag 26 mars via ISON / Tanisawa Music / Sony Music. EP:n är skriven av Ison Glasgow och producerad av Miki Asante.

Mer om ISON:
Ison Glasgow är ena halvan av den ikoniska duon Ison & Fille som tillsammans släppt musik sedan 2001. Under dessa 20 år har Ison & Fille vunnit Årets Hiphop två gånger i P3 Guld, blivit Grammisnominerade åtta gånger i olika kategorier, haft mängder med guld och platina-singlar samt gjort flertal utsålda turnéer Sverige runt. 2012 gjorde Ison ett omtalat Sommarprat i P1 och 2014 släpptes hans självbiografi När jag inte hade nåt. Under senare år har Ison varit en gedigen programledare på P3 Sveriges Radio.

FÖLJ ISON: Instagram Spotify