Jay-Jay Johanson släpper samlingsalbum

Jay-Jay Johanson släpper samlingsalbum

Efter 17 år som artist, turnéer världen över och nära en miljon sålda skivor så släpper Jay-Jay Johanson en efterlängtad samling med det bästa från hans åtta album. ”Best Of 1996-2013” innehåller alla singlar skrivna av honom själv, vissa i tidigare outgivna versioner. Albumet innehåller också låtar som har vunnit sin speciella plats i fansens hjärtan och självklart den nya låten ”Paris”. Lördagen den 2:a februari framförs ”Paris” för första gången då Jay-Jay debuterar i den svenska Melodifestivalen.

”När jag skriver håller jag på tills låtarna inom mig tar slut. Då känner jag mig helt tom och är säker på att "detta blir min sista platta", så har det alltid känts. Sen gör vi klart allt, artwork, videos och åker ut på världsturné. Då, successivt så kommer nya låtar till mig igen. När turnén är slut så måste jag sätta mig och skriva - tills jag ännu en gång är helt tom och känner att "detta är den sista plattan jag gör".

"Det är fantastiskt att min publik fortsätter att växa, detta är något jag aldrig trodde skulle kunna vara möjligt. Jag är världens lyckligaste artist och har världens bästa jobb och världens i särklass finaste fans, och jag kommer hålla på så länge dom vill höra mig sjunga”. – Jay-Jay Johanson

Jay-Jay, eller Jäje som han egentligen heter, är mitt uppe i sin karriär som inte visar tecken på att stanna av. Han föddes 1969 och växte upp i Skara. Han flyttade tidigt till Stockholm och började på konstskola, sedan gick flyttlasset till både London och Paris innan hans debutalbum kom 1996. Framgångarna har genom åren varit stora i länder som Spanien, Mexiko, Kanada, Turkiet och Ryssland, men allra störst har succén varit i Frankrike. Förutom samlingsalbumet så jobbar Jay-Jay på sitt nionde album "Cockroach" som släpps senare i år och i vår väntar fortsatta spelningar över hela världen, en turné som inte är över förrän till jul. Den tar honom till välbekanta länder som Kina och Frankrike men också till delar av världen där han inte spelat tidigare som Chile och Argentina.

Best Of 1996-2013” släpps efter Jay-Jays medverkan i Melodifestivalen.