​Joe & The Anchor släpper nya singeln ”My Kicks”

​Joe & The Anchor släpper nya singeln ”My Kicks”

LYSSNA PÅ MY KICKS: https://JoeTheAnchor.lnk.to/MyKicks

Efter många års låtskapande, livespelande och finslipande på det egna uttrycket släppte Malmöbaserade popbandet Joe & The Anchor i november förra året sin första singel "Under My Skin" genom Sony Music. Idag släpper dem sin nya låt ”My Kicks” och bjuder upp till dans i en upptempo-låt som garanterat får även den blygaste upp på dansgolvet. Låten byggs upp av välpolerad dansant pop för att förmedla känslan av när nyförälskelsens rus är som starkast.

Joe & The Anchor är ett färgstarkt popband, med ett sound som kan liknas med band så som Foster The People, OneRepublic, Imagine Dragons och 5 Seconds of Summer. Popbandet består av fyra killar; Joakim Rosenlund, Robin Zhang, Ruben Sonesson och Viktor Edsjö.

Sedan 2013 har Joe & The Anchor släppt flera album och singlar som indieband men har nu valt att sadla om till att skapa nutida popmusik. Med en stark visuell stil och en modern produktion levererar Joe & The Anchor stilren gitarrdriven pop i världsklass och är ett lovande nytt popband på den svenska artistscenen.

Följ Joe & The Anchor:

Nellie Sörman