John De Sohn – Guldsingel, turné och remix-paket

John De Sohn – Guldsingel, turné och remix-paket

John De Sohns vårhit ”Dance Our Tears Away”, uppföljaren till framgångslåten "Long Time", har sålt Guld. "Dance Our Tears Away" ligger A-listad på P3 och hörs i trailern för den nya säsongen av Let's Dance. Den hade över 1 miljon streams i februari på Spotify där den ligger topp 30 och den ligger #2 på Swedish Dance Chart. Låten har också börjat bubbla rejält utanför Sveriges gränser med stora radio-adderingar i Norge, Danmark, Finland, Ryssland och Polen.

Nu finns remixerna av "Dance Our Tears Away" gjorda av Enzo Darren, StoneBridge och Gruneau på Spotify och iTunes.

"Dance Our Tears Away" remixes on Spotify

10 augusti Jönköping, Jönköpingsfesten
För mer turnéinfo se Luger.se

Video (http://youtu.be/Ap6VonR_8b4):
John De Sohn eller Björn Johnsson som han egentligen heter är en talangfull DJ/producent från Skåne som haft ett stort musikaliskt engagemang sedan en tidig ålder. Med tidiga förebilder som Kraftwerk och Daft Punk som inspiration blev John De Sohn snabbt resident DJ för några av södra Sveriges största klubbar. Det dröjde inte länge innan han började vinna DJ battles, flyttade till huvudstaden och började producera egen musik. Idag har John De Sohn sitt egna radioprogram, han har remixat låtar åt artister som Bruno Mars och Flo-Rida och hans låtar får stöd av en mängd internationella super-DJs.

Hans förra singel ”Long Time” har sedan länge passerat platinasträcket, låg topp 10 på amerikanska Billboard Dance-listan och hördes på Tiestos samlingskiva ”Club Life Miami vol 2”. ”Long Time” låg på topp 10 på den svenska danslistan i 20 veckor och var den trettionde mest spelade danslåten i USA 2012.

JohnDeSohn.com