John De Sohn släpper låten ”Standing When It All Falls Down” - officiellt soundtrack för e-sport laget NiP

MTV Europe Award-nominerade och platinasäljande DJ´n och musikproducenten John De Sohn släpper idag låten ”Standing when it all falls down”. Låten är officiellt soundtrack för det världsledande e-sport laget Ninjas in Pyjamas (NiP) och är skriven av John De Sohn, Andreas Moe och Cassandra ”Casso” Ströberg. För produktionen står John De Sohn tillsammans med Svidden (Galantis) och på sång hörs artisten Roshi.

John De Sohn (Björn Johnsson) slog igenom 2012 med låten ”Long Time” som blev en platinasäljande världshit och placerade honom som ett av de hetaste namnen på svensk musikscen. Med uppföljarna ”Dance Our Tears Away”, ”Under The Sun” och ”Wild Roses” har hans låtar genererat närmare 100 miljoner spelningar tillsammans på Spotify.

Ninjas in Pyjamas (NiP) grundades år 2000 i Sverige. De är idag kända som ett av världens främsta e-sport lag och har ett av de största varumärkena inom online gaming, inte minst p.g.a deras insatser i spelet Counter Strike. De har bland annat vunnit alla titlar som går att vinna inom spelet, haft en egen tv-serie på Tv6 samt en egen hamburgare på McDonalds. I kommande säsong av SVTs "Mästarnas mästare” är “Heaton”, fd. NiP-spelare med som första e-sport spelare någonsin och tävlar i programmet. Deras starka varumärke och kredibilitet inom e-sport har gett laget en gigantisk och extremt lojal fanbase på en global skala.

"Vår låt tillsammans med John De Sohn betyder väldigt mycket för oss i NiP då den representerar det vi står för, att aldrig ge upp. Genom åren har vi haft tuffa perioder som vi krigat oss ur vilket har gett oss mycket erfarenhet. Vi ställer höga krav på oss själva för att ta oss till nästa nivå och målet är såklart att vara i toppen inom e-sport. ”Standing when it all falls down” är en del utav NiP och jag är stolt över att vi gjort den tillsammans med John De Sohn.", säger Johan Wältare, COO på NiP.

Lyssna på låten här: https://lnk.to/JohnDeSohn-NiP-Song

Följ John De Sohn på social media

Spotify