John de Sohn släpper "Wild Roses" inför kommande debutalbum

John de Sohn släpper "Wild Roses" inför kommande debutalbum

På onsdag släpper Sveriges pålitligaste hitmakare John de Sohn nya singeln ”Wild Roses” – den första singeln från hans kommande debutalbum som släpps i höst. Under 2013 hade John de Sohn mer än hundra spelningar runt om i Skandinavien och tre av hans singlar nådde dubbel platinanivå, streamat totalt 48 miljoner gånger. Samtidigt har han jobbat intensivt på ett fullängdsalbum, en pågående process som nu börjar lida mot sitt slut.

–  Jag älskar att släppa singlar och sträva efter att göra en hit-låt men samtidigt vill jag följa mina kreativa impulser även när det blir andra typer av låtar. Att få spela in ett helt album är något jag drömt om länge och jag är otroligt glad och stolt över att få färdigställa resultatet jag jobbat med i mer än ett år, säger John de Sohn om det kommande albumet.

Första singeln från albumet heter ”Wild Roses” och är medskriven av amerikansk-födde sångaren Eric Turner som känns igen från Avicii’s ”Dancing In My Head” och ”Break The Chain” med Lupe Fiasco. På sång hör vi sångaren och låtskrivaren Jakke Erixson som har jobbat med alla från Max Martin till Christina Aguilera.

–  Jag hade en vision om att blanda 80-talsrockens lekfullhet med housemusikens energi och ändå få det att kännas 2014. Jakkes sång lyckades verkligen representera och smälta ihop dessa genrer och ta låten till en ny nivå, säger John de Sohn om ”Wild Roses”.

Wild Roses släpps onsdag 30/4. Den som vill tjuvlyssna kan dock redan nu gå in på www.johndesohn.com där man både kan lyssna och interagera med låten i Wild Roses Experience. Sajten är mobilanpassad.

I sommar kommer John de Sohn att bege sig ut om en omfattande turné som avslutas med en egen konsert på Gröna Lunds stora scen den 5 september!

Facebook.com/johndesohn
Instagram: @johndesohn