John Legends ”All Of Me” en av de fem största låtarna någonsin på amerikansk radio

John Legends låt "All Of Me" är nu en av de fem största hitlåtarna någonsin på amerikansk radio. Låten spelas av så många radiostationer att den når ut till hela 219 miljoner radiolyssnare per vecka.

Succén smittar av sig till Europa och inte minst till Sverige där “All Of Me” i skrivande stund är #18 på radiolistan, #9 på Spotifylistan och #6 på Sverigetopplistan. Även albumet ”Love In The Future” toppar Spotifylistan på plats #8.

All Of Me” är John Legends mest framgångsrika låt hittills och har sålt guld i Sverige. Succén är ett faktum inte bara i USA och Sverige utan också i Australien, Nederländerna, Nya Zeeland, Belgien, Kanada och England för att nämna några länder där ”All Of Me” toppar listorna.

Videon till “All Of Me” är inspelad i samband med John Legend och supermodellen Chrissy Teigens intima bröllop vid Lake Como i Italien. Den vackra videon som i slutet innehåller delar från vigseln har nu setts över 78 miljoner gånger på Youtube.

Videon för ”All Of Me”

2004 klev John Legend in i strålkastarljuset som en ny begåvad soul/RnB artist. Debutalbumet "Get Lifted" gick direkt in #4 på Billboard Top 200 album chart och #1 på Top R&B/Hip-Hop. Det gav honom även åtta Grammynomineringar och John Legend vann i kategorierna Best New Artist, Best Male RnB Vocal Performance och Best RnB album. Framgångarna fortsatte sedan med Legends studioalbum "Once Again" (2006), ”Evolver” (2008) och senast i raden ”Love In The Future” (2013).

Tiësto har gjort en hyllad remix av ”All Of Me” som även den klättrar på topplistor runt om i världen.

www.johnlegend.com