John Mayer - pressbild

John Mayer släpper ”Last Train Home” från kommande albumet ”Sob Rock”

Idag släpper John Mayer singeln ”Last Train Home” från kommande albumet ”Sob Rock” som ges ut via Columbia Records fredag den 16 juli. Lyssna på "Last Train Home" här. På nya låten bjuder den Grammy Award-vinnande gitarristen och producenten på citatvänliga textrader, episka gitarriff och en härlig flirt med det ljuva 80-talet. I videon till ”Last Train Home” ses Maren Morris som sjunger med John Mayer och legendariska musikerna Lenny Castro (Toto) och Greg Phillinganes (Stevie Wonder, Eric Clapton, Michael Jackson, Toto) som spelar perkussion och keyboard på låten.

Se videon till "Last Train Home" här;

Det kommande albumet ”Sob Rock” är producerat av John Mayer tillsammans med Don Was och inspelat i Henson Studios i Los Angeles. ”Sob Rock” blir John Mayers åttonde studioalbum och första albumet sedan guldsäljande ”The Search for Everything” som släpptes 2017. ”Sob Rock” som direktöversatt blir gråtrock kommer förutom nya singeln även innehålla tidigare släppta låtarna ”New Light”, ”Carry Me Away” och ”I Guess I Just Feel Like”.

John Mayer är ständigt aktiv på sociala medier och gillar att dela med sig till sina fans. Redan i mars delade han korta klipp där han spelade ”Last Train Home” live och till fansens stora förtjusning är låten äntligen släppt. De senaste veckorna har även stora billboards dykt upp i New York och Los Angeles med orden Sob Rock, allt var kryptiskt fram till i tisdags när John Mayer delade albumomslaget till ”Sob Rock” via sin Instagram. John Mayer har pratat med Wall Street Journal om singeln och det kommande albumet, läs intervjun här.

John Mayer
är en ikonisk låtskrivare och gitarrist med 20 miljoner sålda album och miljarder streams världen över. Hans album “Heavier Things” (2003), “Battle Studies” (2009) och “Born and Raised” (2012) är några av hans album som generat priser, utmärkelser och platinaskivor i mängder. Måndag den 7 juni framför John Mayer ”Last Train Home” på ”Jimmy Kimmel Live!".

"SOB ROCK" låtlista:

3. Til the Right One Comes 3:41
4. Carry Me Away 2:39
5. All I Want Is to Be With You 4:04

John Mayer bjuder alltid på sig själv via sina sociala medier, mer av det här;

TikTok

www.sobrock.net