JOY släpper singeln ”En sekund”  - soundtrack till SVT’s Tunna blå linjen

JOY släpper singeln ”En sekund” - soundtrack till SVT’s Tunna blå linjen

Joy M’Batha har de senaste åren visat enorm bredd och kreativitet, inte minst i hur hon axlat musiken, konstutställningar och livespelningar som ingen annan. Med nya singel “En sekund” överraskar hon igen. Den här gången genom att sjunga på skånska och resultatet blir naknare och ärligare än vi hört JOY tidigare. Tillsammans med filmkompositören Irya Gmeyner som producerat låten har de skapat ett unikt och nytt sound. ”En sekund” är en del av soundtracket till SVT’s dramasatsning Tunna blå linjen som hade premiär den 17 januari. I serien gör JOY även skådespelardebut.

"En Sekund handlar om hur precis allt kan förändras på ett ögonblick. Att livet kan vändas upp och ner utan att man hunnit tänka efter eller förbereda sig. Sen står man där och måste hantera något man inte har sett komma. För livet är som en nöjespark man tvingats in på. Vissa av karusellerna är roliga, andra ger en dödsångest och är extremt skrämmande. Men man överlever och kommer ut starkare och visare på andra sidan." – JOY.

LYSSNA HÄR: joy.lnk.to/EnSekund

Joy M’Batha har släppt musik under artistnamnet JOY sedan 2014 då debuten ”Kattliv” kom. Hon har genom åren hyllats och omskrivits i bl.a. Vogue och New York Times, spelat runtom i Norden och samarbetat med en rad artister såsom Timbuktu, Panda Da Panda m.fl. År 2018 släppte hon sin EP Thirsty, hennes första på engelska, och i samma period hade M’Batha sin första konstutställning på Snickarbacken 7 i Stockholm.

FÖLJ JOY: Instagram I Spotify

Tunna blå linjen recensioner
”Tack, SVT, för att ni gjorde den här serien” Expressen
”Passionerat om polisens vardag i Tunna blå linjen ” -DN