Judas Priest släpper nya albumet ”Invincible Shield” 8 mars 2024 och nya singeln ”Panic Attack” 13 oktober

Efter en dundrande show igår kväll på festivalen Power Trip i Kalifornien, meddelade metal-ikonerna Judas Priest från scenen att man släpper nya studioalbumet ”Invincible Shield” den 8 mars 2024 via Columbia Records. Den första singeln från albumet, ”Panic Attack” släpps redan kommande fredag, den 13 oktober.

Festivalen Power Trip i Kalifornien går av stapeln 6-8 oktober och de största banden inom metal står på scenen under detta utsålda metalevent. Från Metallica, Iron Maiden till AC/DC så uppträdde även de makalösa Judas Priest. Priests stora överraskning på scen om det nya albumet togs emot av jublande fans och nyheten spreds därefter som en löpeld världen över.

Det obestridda hårdast arbetande metalbandet Judas Priest kommer ge sig ut på en världsturné 2024 med start i Glasgow 11 mars 2024.

Under de senaste 50 åren har Judas Priest sålt över 50 miljoner album världen över och spelat på de största arenorna. Med deras föränderliga musik och liveframträdanden, har man skapat en kraftfull och unik identitet. En look som både har definierat gruppen och påverkat framtida generationer av metalfans världen över. För varje år har legenden om Judas Priest fortsatt att växa. 2022 valdes bandet in i Rock & Roll Hall of Fame och man genomförde en slutsåld ombokad världsturné till bandets 50-årsjubileum. När vi rullar in i 2024, kommer Judas Priest ha kvar sin krona som ett av dom största och bästa brittiska banden i världen.

Följ Judas Priest:
Instagram | TikTok | Facebook | Twitter | YouTube