Juliander debuterar med "Same Moon"

Juliander debuterar med "Same Moon"

Idag släpper 19-åriga stockholmsartisten Juliander första singeln ”Same Moon”. En suggestiv, melankolisk R&B-ballad om att försöka hålla liv i en distansrelation. Låten är skriven av Juliander och producerad av Christian Walz och Jones.

Juliander är introvert av naturen, men när han talar om musik flödar orden. Låtarna kretsar ofta kring kärlek, saknad och förälskelse. Musikaliskt influerades han tidigt av gitarrbaserade artister med en känsla för historieberättande, som John Mayer och Ed Sheeran. På senare år har han börjat lyssna mer på hip hop och R&B: Jon Bellion, Drake, Kendrick Lamar, Logic och Chance the Rapper. Låtarna skrivs oftast på gitarr. Därefter ikläds de en mer urban produktion med mycket luft, hela tiden med Julianders uttrycksfulla sång och texter i centrum. Juliander berättar om debutsingeln:

Jag började skriva låtar själv för ungefär 2 år sedan. Alla små och stora steg jag har tagit i livet, snart 20 år, har lagt grunden för detta. Det känns overkligt på något sätt, men så rätt! Jag skrev en låt i mitt pojkrum för att ventilera mina känslor kring en historia som verkligen berört mig. Att den låten nu är min första singel och finns tillgänglig för allas öron, själar och hjärtan, känns magiskt. Riktigt magiskt. Same Moon är min första singel och jag älskar den! Det här är bara början.

Lyssna här: http://lnk.to/SameMoon

Följ Juliander: